29. 6. - 11. 8. 2024 je pokladna divadla uzavřena. PŘEJEME VÁM KRÁSNÉ LÉTO A TĚŠÍME SE NA VÁS V NOVÉ SEZÓNĚ!

O divadle

    • Martin Františák

      Umělecký šéf Švandova divadla

      Martin Františák (*5. března 1974)

      Přední český režisér, dramatik a básník, od sezony 2019/2020 umělecký šéf Švandova divadla na Smíchově. 

      Martin Františák se narodil 5. března 1974 ve Valašském Meziříčí. Od dob středoškolských studií na tamním Gymnáziu Františka Palackého je členem indie-punkrockových kapel Hilda Sutherskillová a Nic složitýho. 

      Na Divadelní fakultě brněnské JAMU studoval dramatickou výchovu a následně činoherní režii, především tam však potkal řadu osobností klíčových pro jeho další tvorbu: Alexeje Pernicu, Arnošta Goldflama, Zoju Mikotovou, Pavla Švandu a další.

      Jako dramatik debutoval hrou Doma napsanou pro Divadelní soubor Jana Honsy v Karolince. Hru pak na Velké scéně uvedlo pražské Národní divadlo, tentýž osud čekal i jeho druhou hru Karla. Jeho hra Nevěsta se dočkala uvedení na Světovém festivalu ochotnického divadla v norském městě Tromso. V soutěži o nejlepší českou hru pořádané Českým rozhlasem k 80. výročí zahájení pravidelného vysílání zvítězil svou hrou Průtrž. Jeho poslední hra Havel v zemi čeledínů, kterou uvedlo Národní divadlo Brno, vyvolala v českém divadelním světě ostře rozporuplné reakce. Je rovněž zkušeným autorem mnoha dramatizací a divadelních adaptací; z těch posledních lze jmenovat adaptaci Mahenova Jánošíka a Homérovy Odyssey pro Národní divadlo Brno nebo Tolstého Anny Kareniny pro Klicperovo divadlo Hradec Králové. 

      V letech 2005-2007 byl uměleckým šéfem a šéfrežisérem divadla Polárka, které se za jeho působení stalo jedním z předních českých divadel (nejen) pro děti a mládež a vysloužilo si dokonce nominaci na titul „divadlo roku“. V letech 2007-2013 působil jako umělecký šéf ostravského Divadla Petra Bezruče, jehož dramaturgie v té době platila za jednu z nejprogresivnějších v Česku. Za velice úspěšné je považováno jeho umělecké šéfování činohře Národního divadla Brno v letech 2013-2018, během nichž dovedl brněnskou činohru a její soubor k řadě pozoruhodných uměleckých výkonů a následně divadelních ocenění (za režii, herecké výkony, scénickou hudbu…).

      Jako režisér má dnes na svém kontě na šest desítek divadelních inscenací; kromě divadelních domů, jimž šéfoval, opakovaně spolupracuje s profesionálními divadly po celé České republice: s Národním divadlem, Divadlem na Vinohradech, Divadlem v Dlouhé, Klicperovým divadlem Hradec Králové, Jihočeským divadlem České Budějovice, Městským divadlem Zlín nebo Slováckým divadlem Uherské Hradiště. Za inscenaci Brémská svoboda v Městském divadle Kladno obdržel Cenu Josefa Balvína, několikrát byly jeho inscenace v Divadelních novinách vyhlášeny Sukcesem měsíce. Režíroval také známý televizní cyklus Česko jedna báseň

      Jeho angažmá ve Švandově divadle na Smíchově předcházely tři spolupráce se zdejším souborem: na Velkém sále inscenace Frankenstein (2012) a Úklady a láska (2018), ve Studiu pak Možná, že odcházíme (2014). 

       

      AKTUÁLNÍ INSCENACE V REŽII MARTINA FRANTIŠÁKA 
      Anna Karenina
      Kabaret Winton
      Hadry, kosti, kůže

      PO DERNIÉŘE
      Cyrano z Bergeracu, Srpnové světlo, Na Větrné hůrce, Úklady a láska, Možná že odcházíme, Frankenstein

      NA JINÝCH SCÉNÁCH
      Divadlo na Vinohradech (Konec masopustu, Její pastorkyňa, Měsíc pro smolaře)
      Divadlo v Dlouhé (Vlčí jáma, Tři sestry)
      Národní divadlo Brno [Mahenovo divadlo] (Jánošík Revisited, U Kočičí bažiny, Paní z moře, Jak jsem se ztratil aneb Malá vánoční povídka, Je třeba zabít Sekala, Rozbitý džbán, Král Oidipús)
      Národní divadlo Brno [Divadlo Reduta] (Zemský ráj to na dohled?, Hoří v sadě rodném květ, 
      Podezřelá krajina s anděly, Ďáblice)
      Divadlo Polárka (Maryša, Lovci mamutů)
      Divadlo Petra Bezruče (Hotel Bezruč?!, Petrolejové lampy, Revizor, Správkař, Figarova svatba, Maxipes Fík, Rodinná slavnost, Nevěsta, Cyrano, Taťka střílí góly, Bezruč?!, Job)
      Komorní scéna Aréna (Vánoční hra aneb O tom slavném narození)
      Národní divadlo moravskoslezské [Divadlo Jiřího Myrona] (Její pastorkyně)
      Divadlo loutek (Ze starých pověstí českých)
      Městské divadlo Zlín (Strýček Váňa, Maryša, Ďáblice)
      Klicperovo divadlo Hradec Králové (Věc Čapek, Paní Urbanová,
      Jihočeské divadlo Č. Budějovice(Advent, Červená Karkulka )
      Divadlo F. X. Šaldy Liberec (Sylva)
      Slovácké divadlo Uherské Hradiště (Kříž u potoka, Nora)
      Městské divadlo Kladno (Brémská svoboda)
      Horácké divadlo Jihlava (Poklekni před duší)
      Divadlo Šumperk (Ještě žiju s věšákem, čepicí a plácačkou)

       

      KONTAKTY

      Martin Františák
      tel.:+420 257 324 640
      e-mail: frantisak (zavináč) svandovodivadlo.cz 

      Další lidé

      Daniel Hrbek

      Ředitel Švandova divadla

    • Martin Františák

      Umělecký šéf Švandova divadla

      Martin Františák (*5. března 1974)

      Přední český režisér, dramatik a básník, od sezony 2019/2020 umělecký šéf Švandova divadla na Smíchově. 

      Martin Františák se narodil 5. března 1974 ve Valašském Meziříčí. Od dob středoškolských studií na tamním Gymnáziu Františka Palackého je členem indie-punkrockových kapel Hilda Sutherskillová a Nic složitýho. 

      Na Divadelní fakultě brněnské JAMU studoval dramatickou výchovu a následně činoherní režii, především tam však potkal řadu osobností klíčových pro jeho další tvorbu: Alexeje Pernicu, Arnošta Goldflama, Zoju Mikotovou, Pavla Švandu a další.

      Jako dramatik debutoval hrou Doma napsanou pro Divadelní soubor Jana Honsy v Karolince. Hru pak na Velké scéně uvedlo pražské Národní divadlo, tentýž osud čekal i jeho druhou hru Karla. Jeho hra Nevěsta se dočkala uvedení na Světovém festivalu ochotnického divadla v norském městě Tromso. V soutěži o nejlepší českou hru pořádané Českým rozhlasem k 80. výročí zahájení pravidelného vysílání zvítězil svou hrou Průtrž. Jeho poslední hra Havel v zemi čeledínů, kterou uvedlo Národní divadlo Brno, vyvolala v českém divadelním světě ostře rozporuplné reakce. Je rovněž zkušeným autorem mnoha dramatizací a divadelních adaptací; z těch posledních lze jmenovat adaptaci Mahenova Jánošíka a Homérovy Odyssey pro Národní divadlo Brno nebo Tolstého Anny Kareniny pro Klicperovo divadlo Hradec Králové. 

      V letech 2005-2007 byl uměleckým šéfem a šéfrežisérem divadla Polárka, které se za jeho působení stalo jedním z předních českých divadel (nejen) pro děti a mládež a vysloužilo si dokonce nominaci na titul „divadlo roku“. V letech 2007-2013 působil jako umělecký šéf ostravského Divadla Petra Bezruče, jehož dramaturgie v té době platila za jednu z nejprogresivnějších v Česku. Za velice úspěšné je považováno jeho umělecké šéfování činohře Národního divadla Brno v letech 2013-2018, během nichž dovedl brněnskou činohru a její soubor k řadě pozoruhodných uměleckých výkonů a následně divadelních ocenění (za režii, herecké výkony, scénickou hudbu…).

      Jako režisér má dnes na svém kontě na šest desítek divadelních inscenací; kromě divadelních domů, jimž šéfoval, opakovaně spolupracuje s profesionálními divadly po celé České republice: s Národním divadlem, Divadlem na Vinohradech, Divadlem v Dlouhé, Klicperovým divadlem Hradec Králové, Jihočeským divadlem České Budějovice, Městským divadlem Zlín nebo Slováckým divadlem Uherské Hradiště. Za inscenaci Brémská svoboda v Městském divadle Kladno obdržel Cenu Josefa Balvína, několikrát byly jeho inscenace v Divadelních novinách vyhlášeny Sukcesem měsíce. Režíroval také známý televizní cyklus Česko jedna báseň

      Jeho angažmá ve Švandově divadle na Smíchově předcházely tři spolupráce se zdejším souborem: na Velkém sále inscenace Frankenstein (2012) a Úklady a láska (2018), ve Studiu pak Možná, že odcházíme (2014). 

       

      AKTUÁLNÍ INSCENACE V REŽII MARTINA FRANTIŠÁKA 
      Anna Karenina
      Kabaret Winton
      Hadry, kosti, kůže

      PO DERNIÉŘE
      Cyrano z Bergeracu, Srpnové světlo, Na Větrné hůrce, Úklady a láska, Možná že odcházíme, Frankenstein

      NA JINÝCH SCÉNÁCH
      Divadlo na Vinohradech (Konec masopustu, Její pastorkyňa, Měsíc pro smolaře)
      Divadlo v Dlouhé (Vlčí jáma, Tři sestry)
      Národní divadlo Brno [Mahenovo divadlo] (Jánošík Revisited, U Kočičí bažiny, Paní z moře, Jak jsem se ztratil aneb Malá vánoční povídka, Je třeba zabít Sekala, Rozbitý džbán, Král Oidipús)
      Národní divadlo Brno [Divadlo Reduta] (Zemský ráj to na dohled?, Hoří v sadě rodném květ, 
      Podezřelá krajina s anděly, Ďáblice)
      Divadlo Polárka (Maryša, Lovci mamutů)
      Divadlo Petra Bezruče (Hotel Bezruč?!, Petrolejové lampy, Revizor, Správkař, Figarova svatba, Maxipes Fík, Rodinná slavnost, Nevěsta, Cyrano, Taťka střílí góly, Bezruč?!, Job)
      Komorní scéna Aréna (Vánoční hra aneb O tom slavném narození)
      Národní divadlo moravskoslezské [Divadlo Jiřího Myrona] (Její pastorkyně)
      Divadlo loutek (Ze starých pověstí českých)
      Městské divadlo Zlín (Strýček Váňa, Maryša, Ďáblice)
      Klicperovo divadlo Hradec Králové (Věc Čapek, Paní Urbanová,
      Jihočeské divadlo Č. Budějovice(Advent, Červená Karkulka )
      Divadlo F. X. Šaldy Liberec (Sylva)
      Slovácké divadlo Uherské Hradiště (Kříž u potoka, Nora)
      Městské divadlo Kladno (Brémská svoboda)
      Horácké divadlo Jihlava (Poklekni před duší)
      Divadlo Šumperk (Ještě žiju s věšákem, čepicí a plácačkou)

       

      KONTAKTY

      Martin Františák
      tel.:+420 257 324 640
      e-mail: frantisak (zavináč) svandovodivadlo.cz 

      Další lidé

      Daniel Hrbek

      Ředitel Švandova divadla

    • Martin Františák

      Umělecký šéf Švandova divadla

      Martin Františák (*5. března 1974)

      Přední český režisér, dramatik a básník, od sezony 2019/2020 umělecký šéf Švandova divadla na Smíchově. 

      Martin Františák se narodil 5. března 1974 ve Valašském Meziříčí. Od dob středoškolských studií na tamním Gymnáziu Františka Palackého je členem indie-punkrockových kapel Hilda Sutherskillová a Nic složitýho. 

      Na Divadelní fakultě brněnské JAMU studoval dramatickou výchovu a následně činoherní režii, především tam však potkal řadu osobností klíčových pro jeho další tvorbu: Alexeje Pernicu, Arnošta Goldflama, Zoju Mikotovou, Pavla Švandu a další.

      Jako dramatik debutoval hrou Doma napsanou pro Divadelní soubor Jana Honsy v Karolince. Hru pak na Velké scéně uvedlo pražské Národní divadlo, tentýž osud čekal i jeho druhou hru Karla. Jeho hra Nevěsta se dočkala uvedení na Světovém festivalu ochotnického divadla v norském městě Tromso. V soutěži o nejlepší českou hru pořádané Českým rozhlasem k 80. výročí zahájení pravidelného vysílání zvítězil svou hrou Průtrž. Jeho poslední hra Havel v zemi čeledínů, kterou uvedlo Národní divadlo Brno, vyvolala v českém divadelním světě ostře rozporuplné reakce. Je rovněž zkušeným autorem mnoha dramatizací a divadelních adaptací; z těch posledních lze jmenovat adaptaci Mahenova Jánošíka a Homérovy Odyssey pro Národní divadlo Brno nebo Tolstého Anny Kareniny pro Klicperovo divadlo Hradec Králové. 

      V letech 2005-2007 byl uměleckým šéfem a šéfrežisérem divadla Polárka, které se za jeho působení stalo jedním z předních českých divadel (nejen) pro děti a mládež a vysloužilo si dokonce nominaci na titul „divadlo roku“. V letech 2007-2013 působil jako umělecký šéf ostravského Divadla Petra Bezruče, jehož dramaturgie v té době platila za jednu z nejprogresivnějších v Česku. Za velice úspěšné je považováno jeho umělecké šéfování činohře Národního divadla Brno v letech 2013-2018, během nichž dovedl brněnskou činohru a její soubor k řadě pozoruhodných uměleckých výkonů a následně divadelních ocenění (za režii, herecké výkony, scénickou hudbu…).

      Jako režisér má dnes na svém kontě na šest desítek divadelních inscenací; kromě divadelních domů, jimž šéfoval, opakovaně spolupracuje s profesionálními divadly po celé České republice: s Národním divadlem, Divadlem na Vinohradech, Divadlem v Dlouhé, Klicperovým divadlem Hradec Králové, Jihočeským divadlem České Budějovice, Městským divadlem Zlín nebo Slováckým divadlem Uherské Hradiště. Za inscenaci Brémská svoboda v Městském divadle Kladno obdržel Cenu Josefa Balvína, několikrát byly jeho inscenace v Divadelních novinách vyhlášeny Sukcesem měsíce. Režíroval také známý televizní cyklus Česko jedna báseň

      Jeho angažmá ve Švandově divadle na Smíchově předcházely tři spolupráce se zdejším souborem: na Velkém sále inscenace Frankenstein (2012) a Úklady a láska (2018), ve Studiu pak Možná, že odcházíme (2014). 

       

      AKTUÁLNÍ INSCENACE V REŽII MARTINA FRANTIŠÁKA 
      Anna Karenina
      Kabaret Winton
      Hadry, kosti, kůže

      PO DERNIÉŘE
      Cyrano z Bergeracu, Srpnové světlo, Na Větrné hůrce, Úklady a láska, Možná že odcházíme, Frankenstein

      NA JINÝCH SCÉNÁCH
      Divadlo na Vinohradech (Konec masopustu, Její pastorkyňa, Měsíc pro smolaře)
      Divadlo v Dlouhé (Vlčí jáma, Tři sestry)
      Národní divadlo Brno [Mahenovo divadlo] (Jánošík Revisited, U Kočičí bažiny, Paní z moře, Jak jsem se ztratil aneb Malá vánoční povídka, Je třeba zabít Sekala, Rozbitý džbán, Král Oidipús)
      Národní divadlo Brno [Divadlo Reduta] (Zemský ráj to na dohled?, Hoří v sadě rodném květ, 
      Podezřelá krajina s anděly, Ďáblice)
      Divadlo Polárka (Maryša, Lovci mamutů)
      Divadlo Petra Bezruče (Hotel Bezruč?!, Petrolejové lampy, Revizor, Správkař, Figarova svatba, Maxipes Fík, Rodinná slavnost, Nevěsta, Cyrano, Taťka střílí góly, Bezruč?!, Job)
      Komorní scéna Aréna (Vánoční hra aneb O tom slavném narození)
      Národní divadlo moravskoslezské [Divadlo Jiřího Myrona] (Její pastorkyně)
      Divadlo loutek (Ze starých pověstí českých)
      Městské divadlo Zlín (Strýček Váňa, Maryša, Ďáblice)
      Klicperovo divadlo Hradec Králové (Věc Čapek, Paní Urbanová,
      Jihočeské divadlo Č. Budějovice(Advent, Červená Karkulka )
      Divadlo F. X. Šaldy Liberec (Sylva)
      Slovácké divadlo Uherské Hradiště (Kříž u potoka, Nora)
      Městské divadlo Kladno (Brémská svoboda)
      Horácké divadlo Jihlava (Poklekni před duší)
      Divadlo Šumperk (Ještě žiju s věšákem, čepicí a plácačkou)

       

      KONTAKTY

      Martin Františák
      tel.:+420 257 324 640
      e-mail: frantisak (zavináč) svandovodivadlo.cz 

      Další lidé

      Daniel Hrbek

      Ředitel Švandova divadla

    • Martin Františák

      Umělecký šéf Švandova divadla

      Martin Františák (*5. března 1974)

      Přední český režisér, dramatik a básník, od sezony 2019/2020 umělecký šéf Švandova divadla na Smíchově. 

      Martin Františák se narodil 5. března 1974 ve Valašském Meziříčí. Od dob středoškolských studií na tamním Gymnáziu Františka Palackého je členem indie-punkrockových kapel Hilda Sutherskillová a Nic složitýho. 

      Na Divadelní fakultě brněnské JAMU studoval dramatickou výchovu a následně činoherní režii, především tam však potkal řadu osobností klíčových pro jeho další tvorbu: Alexeje Pernicu, Arnošta Goldflama, Zoju Mikotovou, Pavla Švandu a další.

      Jako dramatik debutoval hrou Doma napsanou pro Divadelní soubor Jana Honsy v Karolince. Hru pak na Velké scéně uvedlo pražské Národní divadlo, tentýž osud čekal i jeho druhou hru Karla. Jeho hra Nevěsta se dočkala uvedení na Světovém festivalu ochotnického divadla v norském městě Tromso. V soutěži o nejlepší českou hru pořádané Českým rozhlasem k 80. výročí zahájení pravidelného vysílání zvítězil svou hrou Průtrž. Jeho poslední hra Havel v zemi čeledínů, kterou uvedlo Národní divadlo Brno, vyvolala v českém divadelním světě ostře rozporuplné reakce. Je rovněž zkušeným autorem mnoha dramatizací a divadelních adaptací; z těch posledních lze jmenovat adaptaci Mahenova Jánošíka a Homérovy Odyssey pro Národní divadlo Brno nebo Tolstého Anny Kareniny pro Klicperovo divadlo Hradec Králové. 

      V letech 2005-2007 byl uměleckým šéfem a šéfrežisérem divadla Polárka, které se za jeho působení stalo jedním z předních českých divadel (nejen) pro děti a mládež a vysloužilo si dokonce nominaci na titul „divadlo roku“. V letech 2007-2013 působil jako umělecký šéf ostravského Divadla Petra Bezruče, jehož dramaturgie v té době platila za jednu z nejprogresivnějších v Česku. Za velice úspěšné je považováno jeho umělecké šéfování činohře Národního divadla Brno v letech 2013-2018, během nichž dovedl brněnskou činohru a její soubor k řadě pozoruhodných uměleckých výkonů a následně divadelních ocenění (za režii, herecké výkony, scénickou hudbu…).

      Jako režisér má dnes na svém kontě na šest desítek divadelních inscenací; kromě divadelních domů, jimž šéfoval, opakovaně spolupracuje s profesionálními divadly po celé České republice: s Národním divadlem, Divadlem na Vinohradech, Divadlem v Dlouhé, Klicperovým divadlem Hradec Králové, Jihočeským divadlem České Budějovice, Městským divadlem Zlín nebo Slováckým divadlem Uherské Hradiště. Za inscenaci Brémská svoboda v Městském divadle Kladno obdržel Cenu Josefa Balvína, několikrát byly jeho inscenace v Divadelních novinách vyhlášeny Sukcesem měsíce. Režíroval také známý televizní cyklus Česko jedna báseň

      Jeho angažmá ve Švandově divadle na Smíchově předcházely tři spolupráce se zdejším souborem: na Velkém sále inscenace Frankenstein (2012) a Úklady a láska (2018), ve Studiu pak Možná, že odcházíme (2014). 

       

      AKTUÁLNÍ INSCENACE V REŽII MARTINA FRANTIŠÁKA 
      Anna Karenina
      Kabaret Winton
      Hadry, kosti, kůže

      PO DERNIÉŘE
      Cyrano z Bergeracu, Srpnové světlo, Na Větrné hůrce, Úklady a láska, Možná že odcházíme, Frankenstein

      NA JINÝCH SCÉNÁCH
      Divadlo na Vinohradech (Konec masopustu, Její pastorkyňa, Měsíc pro smolaře)
      Divadlo v Dlouhé (Vlčí jáma, Tři sestry)
      Národní divadlo Brno [Mahenovo divadlo] (Jánošík Revisited, U Kočičí bažiny, Paní z moře, Jak jsem se ztratil aneb Malá vánoční povídka, Je třeba zabít Sekala, Rozbitý džbán, Král Oidipús)
      Národní divadlo Brno [Divadlo Reduta] (Zemský ráj to na dohled?, Hoří v sadě rodném květ, 
      Podezřelá krajina s anděly, Ďáblice)
      Divadlo Polárka (Maryša, Lovci mamutů)
      Divadlo Petra Bezruče (Hotel Bezruč?!, Petrolejové lampy, Revizor, Správkař, Figarova svatba, Maxipes Fík, Rodinná slavnost, Nevěsta, Cyrano, Taťka střílí góly, Bezruč?!, Job)
      Komorní scéna Aréna (Vánoční hra aneb O tom slavném narození)
      Národní divadlo moravskoslezské [Divadlo Jiřího Myrona] (Její pastorkyně)
      Divadlo loutek (Ze starých pověstí českých)
      Městské divadlo Zlín (Strýček Váňa, Maryša, Ďáblice)
      Klicperovo divadlo Hradec Králové (Věc Čapek, Paní Urbanová,
      Jihočeské divadlo Č. Budějovice(Advent, Červená Karkulka )
      Divadlo F. X. Šaldy Liberec (Sylva)
      Slovácké divadlo Uherské Hradiště (Kříž u potoka, Nora)
      Městské divadlo Kladno (Brémská svoboda)
      Horácké divadlo Jihlava (Poklekni před duší)
      Divadlo Šumperk (Ještě žiju s věšákem, čepicí a plácačkou)

       

      KONTAKTY

      Martin Františák
      tel.:+420 257 324 640
      e-mail: frantisak (zavináč) svandovodivadlo.cz 

      Další lidé

      Daniel Hrbek

      Ředitel Švandova divadla

    • Martin Františák

      Umělecký šéf Švandova divadla

      Martin Františák (*5. března 1974)

      Přední český režisér, dramatik a básník, od sezony 2019/2020 umělecký šéf Švandova divadla na Smíchově. 

      Martin Františák se narodil 5. března 1974 ve Valašském Meziříčí. Od dob středoškolských studií na tamním Gymnáziu Františka Palackého je členem indie-punkrockových kapel Hilda Sutherskillová a Nic složitýho. 

      Na Divadelní fakultě brněnské JAMU studoval dramatickou výchovu a následně činoherní režii, především tam však potkal řadu osobností klíčových pro jeho další tvorbu: Alexeje Pernicu, Arnošta Goldflama, Zoju Mikotovou, Pavla Švandu a další.

      Jako dramatik debutoval hrou Doma napsanou pro Divadelní soubor Jana Honsy v Karolince. Hru pak na Velké scéně uvedlo pražské Národní divadlo, tentýž osud čekal i jeho druhou hru Karla. Jeho hra Nevěsta se dočkala uvedení na Světovém festivalu ochotnického divadla v norském městě Tromso. V soutěži o nejlepší českou hru pořádané Českým rozhlasem k 80. výročí zahájení pravidelného vysílání zvítězil svou hrou Průtrž. Jeho poslední hra Havel v zemi čeledínů, kterou uvedlo Národní divadlo Brno, vyvolala v českém divadelním světě ostře rozporuplné reakce. Je rovněž zkušeným autorem mnoha dramatizací a divadelních adaptací; z těch posledních lze jmenovat adaptaci Mahenova Jánošíka a Homérovy Odyssey pro Národní divadlo Brno nebo Tolstého Anny Kareniny pro Klicperovo divadlo Hradec Králové. 

      V letech 2005-2007 byl uměleckým šéfem a šéfrežisérem divadla Polárka, které se za jeho působení stalo jedním z předních českých divadel (nejen) pro děti a mládež a vysloužilo si dokonce nominaci na titul „divadlo roku“. V letech 2007-2013 působil jako umělecký šéf ostravského Divadla Petra Bezruče, jehož dramaturgie v té době platila za jednu z nejprogresivnějších v Česku. Za velice úspěšné je považováno jeho umělecké šéfování činohře Národního divadla Brno v letech 2013-2018, během nichž dovedl brněnskou činohru a její soubor k řadě pozoruhodných uměleckých výkonů a následně divadelních ocenění (za režii, herecké výkony, scénickou hudbu…).

      Jako režisér má dnes na svém kontě na šest desítek divadelních inscenací; kromě divadelních domů, jimž šéfoval, opakovaně spolupracuje s profesionálními divadly po celé České republice: s Národním divadlem, Divadlem na Vinohradech, Divadlem v Dlouhé, Klicperovým divadlem Hradec Králové, Jihočeským divadlem České Budějovice, Městským divadlem Zlín nebo Slováckým divadlem Uherské Hradiště. Za inscenaci Brémská svoboda v Městském divadle Kladno obdržel Cenu Josefa Balvína, několikrát byly jeho inscenace v Divadelních novinách vyhlášeny Sukcesem měsíce. Režíroval také známý televizní cyklus Česko jedna báseň

      Jeho angažmá ve Švandově divadle na Smíchově předcházely tři spolupráce se zdejším souborem: na Velkém sále inscenace Frankenstein (2012) a Úklady a láska (2018), ve Studiu pak Možná, že odcházíme (2014). 

       

      AKTUÁLNÍ INSCENACE V REŽII MARTINA FRANTIŠÁKA 
      Anna Karenina
      Kabaret Winton
      Hadry, kosti, kůže

      PO DERNIÉŘE
      Cyrano z Bergeracu, Srpnové světlo, Na Větrné hůrce, Úklady a láska, Možná že odcházíme, Frankenstein

      NA JINÝCH SCÉNÁCH
      Divadlo na Vinohradech (Konec masopustu, Její pastorkyňa, Měsíc pro smolaře)
      Divadlo v Dlouhé (Vlčí jáma, Tři sestry)
      Národní divadlo Brno [Mahenovo divadlo] (Jánošík Revisited, U Kočičí bažiny, Paní z moře, Jak jsem se ztratil aneb Malá vánoční povídka, Je třeba zabít Sekala, Rozbitý džbán, Král Oidipús)
      Národní divadlo Brno [Divadlo Reduta] (Zemský ráj to na dohled?, Hoří v sadě rodném květ, 
      Podezřelá krajina s anděly, Ďáblice)
      Divadlo Polárka (Maryša, Lovci mamutů)
      Divadlo Petra Bezruče (Hotel Bezruč?!, Petrolejové lampy, Revizor, Správkař, Figarova svatba, Maxipes Fík, Rodinná slavnost, Nevěsta, Cyrano, Taťka střílí góly, Bezruč?!, Job)
      Komorní scéna Aréna (Vánoční hra aneb O tom slavném narození)
      Národní divadlo moravskoslezské [Divadlo Jiřího Myrona] (Její pastorkyně)
      Divadlo loutek (Ze starých pověstí českých)
      Městské divadlo Zlín (Strýček Váňa, Maryša, Ďáblice)
      Klicperovo divadlo Hradec Králové (Věc Čapek, Paní Urbanová,
      Jihočeské divadlo Č. Budějovice(Advent, Červená Karkulka )
      Divadlo F. X. Šaldy Liberec (Sylva)
      Slovácké divadlo Uherské Hradiště (Kříž u potoka, Nora)
      Městské divadlo Kladno (Brémská svoboda)
      Horácké divadlo Jihlava (Poklekni před duší)
      Divadlo Šumperk (Ještě žiju s věšákem, čepicí a plácačkou)

       

      KONTAKTY

      Martin Františák
      tel.:+420 257 324 640
      e-mail: frantisak (zavináč) svandovodivadlo.cz 

      Další lidé

      Daniel Hrbek

      Ředitel Švandova divadla

    • Martin Františák

      Umělecký šéf Švandova divadla

      Martin Františák (*5. března 1974)

      Přední český režisér, dramatik a básník, od sezony 2019/2020 umělecký šéf Švandova divadla na Smíchově. 

      Martin Františák se narodil 5. března 1974 ve Valašském Meziříčí. Od dob středoškolských studií na tamním Gymnáziu Františka Palackého je členem indie-punkrockových kapel Hilda Sutherskillová a Nic složitýho. 

      Na Divadelní fakultě brněnské JAMU studoval dramatickou výchovu a následně činoherní režii, především tam však potkal řadu osobností klíčových pro jeho další tvorbu: Alexeje Pernicu, Arnošta Goldflama, Zoju Mikotovou, Pavla Švandu a další.

      Jako dramatik debutoval hrou Doma napsanou pro Divadelní soubor Jana Honsy v Karolince. Hru pak na Velké scéně uvedlo pražské Národní divadlo, tentýž osud čekal i jeho druhou hru Karla. Jeho hra Nevěsta se dočkala uvedení na Světovém festivalu ochotnického divadla v norském městě Tromso. V soutěži o nejlepší českou hru pořádané Českým rozhlasem k 80. výročí zahájení pravidelného vysílání zvítězil svou hrou Průtrž. Jeho poslední hra Havel v zemi čeledínů, kterou uvedlo Národní divadlo Brno, vyvolala v českém divadelním světě ostře rozporuplné reakce. Je rovněž zkušeným autorem mnoha dramatizací a divadelních adaptací; z těch posledních lze jmenovat adaptaci Mahenova Jánošíka a Homérovy Odyssey pro Národní divadlo Brno nebo Tolstého Anny Kareniny pro Klicperovo divadlo Hradec Králové. 

      V letech 2005-2007 byl uměleckým šéfem a šéfrežisérem divadla Polárka, které se za jeho působení stalo jedním z předních českých divadel (nejen) pro děti a mládež a vysloužilo si dokonce nominaci na titul „divadlo roku“. V letech 2007-2013 působil jako umělecký šéf ostravského Divadla Petra Bezruče, jehož dramaturgie v té době platila za jednu z nejprogresivnějších v Česku. Za velice úspěšné je považováno jeho umělecké šéfování činohře Národního divadla Brno v letech 2013-2018, během nichž dovedl brněnskou činohru a její soubor k řadě pozoruhodných uměleckých výkonů a následně divadelních ocenění (za režii, herecké výkony, scénickou hudbu…).

      Jako režisér má dnes na svém kontě na šest desítek divadelních inscenací; kromě divadelních domů, jimž šéfoval, opakovaně spolupracuje s profesionálními divadly po celé České republice: s Národním divadlem, Divadlem na Vinohradech, Divadlem v Dlouhé, Klicperovým divadlem Hradec Králové, Jihočeským divadlem České Budějovice, Městským divadlem Zlín nebo Slováckým divadlem Uherské Hradiště. Za inscenaci Brémská svoboda v Městském divadle Kladno obdržel Cenu Josefa Balvína, několikrát byly jeho inscenace v Divadelních novinách vyhlášeny Sukcesem měsíce. Režíroval také známý televizní cyklus Česko jedna báseň

      Jeho angažmá ve Švandově divadle na Smíchově předcházely tři spolupráce se zdejším souborem: na Velkém sále inscenace Frankenstein (2012) a Úklady a láska (2018), ve Studiu pak Možná, že odcházíme (2014). 

       

      AKTUÁLNÍ INSCENACE V REŽII MARTINA FRANTIŠÁKA 
      Anna Karenina
      Kabaret Winton
      Hadry, kosti, kůže

      PO DERNIÉŘE
      Cyrano z Bergeracu, Srpnové světlo, Na Větrné hůrce, Úklady a láska, Možná že odcházíme, Frankenstein

      NA JINÝCH SCÉNÁCH
      Divadlo na Vinohradech (Konec masopustu, Její pastorkyňa, Měsíc pro smolaře)
      Divadlo v Dlouhé (Vlčí jáma, Tři sestry)
      Národní divadlo Brno [Mahenovo divadlo] (Jánošík Revisited, U Kočičí bažiny, Paní z moře, Jak jsem se ztratil aneb Malá vánoční povídka, Je třeba zabít Sekala, Rozbitý džbán, Král Oidipús)
      Národní divadlo Brno [Divadlo Reduta] (Zemský ráj to na dohled?, Hoří v sadě rodném květ, 
      Podezřelá krajina s anděly, Ďáblice)
      Divadlo Polárka (Maryša, Lovci mamutů)
      Divadlo Petra Bezruče (Hotel Bezruč?!, Petrolejové lampy, Revizor, Správkař, Figarova svatba, Maxipes Fík, Rodinná slavnost, Nevěsta, Cyrano, Taťka střílí góly, Bezruč?!, Job)
      Komorní scéna Aréna (Vánoční hra aneb O tom slavném narození)
      Národní divadlo moravskoslezské [Divadlo Jiřího Myrona] (Její pastorkyně)
      Divadlo loutek (Ze starých pověstí českých)
      Městské divadlo Zlín (Strýček Váňa, Maryša, Ďáblice)
      Klicperovo divadlo Hradec Králové (Věc Čapek, Paní Urbanová,
      Jihočeské divadlo Č. Budějovice(Advent, Červená Karkulka )
      Divadlo F. X. Šaldy Liberec (Sylva)
      Slovácké divadlo Uherské Hradiště (Kříž u potoka, Nora)
      Městské divadlo Kladno (Brémská svoboda)
      Horácké divadlo Jihlava (Poklekni před duší)
      Divadlo Šumperk (Ještě žiju s věšákem, čepicí a plácačkou)

       

      KONTAKTY

      Martin Františák
      tel.:+420 257 324 640
      e-mail: frantisak (zavináč) svandovodivadlo.cz 

      Další lidé

      Daniel Hrbek

      Ředitel Švandova divadla

    • Martin Františák

      Umělecký šéf Švandova divadla

      Martin Františák (*5. března 1974)

      Přední český režisér, dramatik a básník, od sezony 2019/2020 umělecký šéf Švandova divadla na Smíchově. 

      Martin Františák se narodil 5. března 1974 ve Valašském Meziříčí. Od dob středoškolských studií na tamním Gymnáziu Františka Palackého je členem indie-punkrockových kapel Hilda Sutherskillová a Nic složitýho. 

      Na Divadelní fakultě brněnské JAMU studoval dramatickou výchovu a následně činoherní režii, především tam však potkal řadu osobností klíčových pro jeho další tvorbu: Alexeje Pernicu, Arnošta Goldflama, Zoju Mikotovou, Pavla Švandu a další.

      Jako dramatik debutoval hrou Doma napsanou pro Divadelní soubor Jana Honsy v Karolince. Hru pak na Velké scéně uvedlo pražské Národní divadlo, tentýž osud čekal i jeho druhou hru Karla. Jeho hra Nevěsta se dočkala uvedení na Světovém festivalu ochotnického divadla v norském městě Tromso. V soutěži o nejlepší českou hru pořádané Českým rozhlasem k 80. výročí zahájení pravidelného vysílání zvítězil svou hrou Průtrž. Jeho poslední hra Havel v zemi čeledínů, kterou uvedlo Národní divadlo Brno, vyvolala v českém divadelním světě ostře rozporuplné reakce. Je rovněž zkušeným autorem mnoha dramatizací a divadelních adaptací; z těch posledních lze jmenovat adaptaci Mahenova Jánošíka a Homérovy Odyssey pro Národní divadlo Brno nebo Tolstého Anny Kareniny pro Klicperovo divadlo Hradec Králové. 

      V letech 2005-2007 byl uměleckým šéfem a šéfrežisérem divadla Polárka, které se za jeho působení stalo jedním z předních českých divadel (nejen) pro děti a mládež a vysloužilo si dokonce nominaci na titul „divadlo roku“. V letech 2007-2013 působil jako umělecký šéf ostravského Divadla Petra Bezruče, jehož dramaturgie v té době platila za jednu z nejprogresivnějších v Česku. Za velice úspěšné je považováno jeho umělecké šéfování činohře Národního divadla Brno v letech 2013-2018, během nichž dovedl brněnskou činohru a její soubor k řadě pozoruhodných uměleckých výkonů a následně divadelních ocenění (za režii, herecké výkony, scénickou hudbu…).

      Jako režisér má dnes na svém kontě na šest desítek divadelních inscenací; kromě divadelních domů, jimž šéfoval, opakovaně spolupracuje s profesionálními divadly po celé České republice: s Národním divadlem, Divadlem na Vinohradech, Divadlem v Dlouhé, Klicperovým divadlem Hradec Králové, Jihočeským divadlem České Budějovice, Městským divadlem Zlín nebo Slováckým divadlem Uherské Hradiště. Za inscenaci Brémská svoboda v Městském divadle Kladno obdržel Cenu Josefa Balvína, několikrát byly jeho inscenace v Divadelních novinách vyhlášeny Sukcesem měsíce. Režíroval také známý televizní cyklus Česko jedna báseň

      Jeho angažmá ve Švandově divadle na Smíchově předcházely tři spolupráce se zdejším souborem: na Velkém sále inscenace Frankenstein (2012) a Úklady a láska (2018), ve Studiu pak Možná, že odcházíme (2014). 

       

      AKTUÁLNÍ INSCENACE V REŽII MARTINA FRANTIŠÁKA 
      Anna Karenina
      Kabaret Winton
      Hadry, kosti, kůže

      PO DERNIÉŘE
      Cyrano z Bergeracu, Srpnové světlo, Na Větrné hůrce, Úklady a láska, Možná že odcházíme, Frankenstein

      NA JINÝCH SCÉNÁCH
      Divadlo na Vinohradech (Konec masopustu, Její pastorkyňa, Měsíc pro smolaře)
      Divadlo v Dlouhé (Vlčí jáma, Tři sestry)
      Národní divadlo Brno [Mahenovo divadlo] (Jánošík Revisited, U Kočičí bažiny, Paní z moře, Jak jsem se ztratil aneb Malá vánoční povídka, Je třeba zabít Sekala, Rozbitý džbán, Král Oidipús)
      Národní divadlo Brno [Divadlo Reduta] (Zemský ráj to na dohled?, Hoří v sadě rodném květ, 
      Podezřelá krajina s anděly, Ďáblice)
      Divadlo Polárka (Maryša, Lovci mamutů)
      Divadlo Petra Bezruče (Hotel Bezruč?!, Petrolejové lampy, Revizor, Správkař, Figarova svatba, Maxipes Fík, Rodinná slavnost, Nevěsta, Cyrano, Taťka střílí góly, Bezruč?!, Job)
      Komorní scéna Aréna (Vánoční hra aneb O tom slavném narození)
      Národní divadlo moravskoslezské [Divadlo Jiřího Myrona] (Její pastorkyně)
      Divadlo loutek (Ze starých pověstí českých)
      Městské divadlo Zlín (Strýček Váňa, Maryša, Ďáblice)
      Klicperovo divadlo Hradec Králové (Věc Čapek, Paní Urbanová,
      Jihočeské divadlo Č. Budějovice(Advent, Červená Karkulka )
      Divadlo F. X. Šaldy Liberec (Sylva)
      Slovácké divadlo Uherské Hradiště (Kříž u potoka, Nora)
      Městské divadlo Kladno (Brémská svoboda)
      Horácké divadlo Jihlava (Poklekni před duší)
      Divadlo Šumperk (Ještě žiju s věšákem, čepicí a plácačkou)

       

      KONTAKTY

      Martin Františák
      tel.:+420 257 324 640
      e-mail: frantisak (zavináč) svandovodivadlo.cz 

      Další lidé

      Daniel Hrbek

      Ředitel Švandova divadla

    • Martin Františák

      Umělecký šéf Švandova divadla

      Martin Františák (*5. března 1974)

      Přední český režisér, dramatik a básník, od sezony 2019/2020 umělecký šéf Švandova divadla na Smíchově. 

      Martin Františák se narodil 5. března 1974 ve Valašském Meziříčí. Od dob středoškolských studií na tamním Gymnáziu Františka Palackého je členem indie-punkrockových kapel Hilda Sutherskillová a Nic složitýho. 

      Na Divadelní fakultě brněnské JAMU studoval dramatickou výchovu a následně činoherní režii, především tam však potkal řadu osobností klíčových pro jeho další tvorbu: Alexeje Pernicu, Arnošta Goldflama, Zoju Mikotovou, Pavla Švandu a další.

      Jako dramatik debutoval hrou Doma napsanou pro Divadelní soubor Jana Honsy v Karolince. Hru pak na Velké scéně uvedlo pražské Národní divadlo, tentýž osud čekal i jeho druhou hru Karla. Jeho hra Nevěsta se dočkala uvedení na Světovém festivalu ochotnického divadla v norském městě Tromso. V soutěži o nejlepší českou hru pořádané Českým rozhlasem k 80. výročí zahájení pravidelného vysílání zvítězil svou hrou Průtrž. Jeho poslední hra Havel v zemi čeledínů, kterou uvedlo Národní divadlo Brno, vyvolala v českém divadelním světě ostře rozporuplné reakce. Je rovněž zkušeným autorem mnoha dramatizací a divadelních adaptací; z těch posledních lze jmenovat adaptaci Mahenova Jánošíka a Homérovy Odyssey pro Národní divadlo Brno nebo Tolstého Anny Kareniny pro Klicperovo divadlo Hradec Králové. 

      V letech 2005-2007 byl uměleckým šéfem a šéfrežisérem divadla Polárka, které se za jeho působení stalo jedním z předních českých divadel (nejen) pro děti a mládež a vysloužilo si dokonce nominaci na titul „divadlo roku“. V letech 2007-2013 působil jako umělecký šéf ostravského Divadla Petra Bezruče, jehož dramaturgie v té době platila za jednu z nejprogresivnějších v Česku. Za velice úspěšné je považováno jeho umělecké šéfování činohře Národního divadla Brno v letech 2013-2018, během nichž dovedl brněnskou činohru a její soubor k řadě pozoruhodných uměleckých výkonů a následně divadelních ocenění (za režii, herecké výkony, scénickou hudbu…).

      Jako režisér má dnes na svém kontě na šest desítek divadelních inscenací; kromě divadelních domů, jimž šéfoval, opakovaně spolupracuje s profesionálními divadly po celé České republice: s Národním divadlem, Divadlem na Vinohradech, Divadlem v Dlouhé, Klicperovým divadlem Hradec Králové, Jihočeským divadlem České Budějovice, Městským divadlem Zlín nebo Slováckým divadlem Uherské Hradiště. Za inscenaci Brémská svoboda v Městském divadle Kladno obdržel Cenu Josefa Balvína, několikrát byly jeho inscenace v Divadelních novinách vyhlášeny Sukcesem měsíce. Režíroval také známý televizní cyklus Česko jedna báseň

      Jeho angažmá ve Švandově divadle na Smíchově předcházely tři spolupráce se zdejším souborem: na Velkém sále inscenace Frankenstein (2012) a Úklady a láska (2018), ve Studiu pak Možná, že odcházíme (2014). 

       

      AKTUÁLNÍ INSCENACE V REŽII MARTINA FRANTIŠÁKA 
      Anna Karenina
      Kabaret Winton
      Hadry, kosti, kůže

      PO DERNIÉŘE
      Cyrano z Bergeracu, Srpnové světlo, Na Větrné hůrce, Úklady a láska, Možná že odcházíme, Frankenstein

      NA JINÝCH SCÉNÁCH
      Divadlo na Vinohradech (Konec masopustu, Její pastorkyňa, Měsíc pro smolaře)
      Divadlo v Dlouhé (Vlčí jáma, Tři sestry)
      Národní divadlo Brno [Mahenovo divadlo] (Jánošík Revisited, U Kočičí bažiny, Paní z moře, Jak jsem se ztratil aneb Malá vánoční povídka, Je třeba zabít Sekala, Rozbitý džbán, Král Oidipús)
      Národní divadlo Brno [Divadlo Reduta] (Zemský ráj to na dohled?, Hoří v sadě rodném květ, 
      Podezřelá krajina s anděly, Ďáblice)
      Divadlo Polárka (Maryša, Lovci mamutů)
      Divadlo Petra Bezruče (Hotel Bezruč?!, Petrolejové lampy, Revizor, Správkař, Figarova svatba, Maxipes Fík, Rodinná slavnost, Nevěsta, Cyrano, Taťka střílí góly, Bezruč?!, Job)
      Komorní scéna Aréna (Vánoční hra aneb O tom slavném narození)
      Národní divadlo moravskoslezské [Divadlo Jiřího Myrona] (Její pastorkyně)
      Divadlo loutek (Ze starých pověstí českých)
      Městské divadlo Zlín (Strýček Váňa, Maryša, Ďáblice)
      Klicperovo divadlo Hradec Králové (Věc Čapek, Paní Urbanová,
      Jihočeské divadlo Č. Budějovice(Advent, Červená Karkulka )
      Divadlo F. X. Šaldy Liberec (Sylva)
      Slovácké divadlo Uherské Hradiště (Kříž u potoka, Nora)
      Městské divadlo Kladno (Brémská svoboda)
      Horácké divadlo Jihlava (Poklekni před duší)
      Divadlo Šumperk (Ještě žiju s věšákem, čepicí a plácačkou)

       

      KONTAKTY

      Martin Františák
      tel.:+420 257 324 640
      e-mail: frantisak (zavináč) svandovodivadlo.cz 

      Další lidé

      Daniel Hrbek

      Ředitel Švandova divadla

  • O zájezdech

    Soubor Švandova divadla od počátku svého působení uvádí své inscenace i na mimopražských scénách.

    V současné době až čtyřikrát do měsíce hostujeme v divadlech či kulturních domech, např. v Děčíně, Kolíně, Mělníku, Třebíči, Frýdku-Místku, Českých Budějovicích, Kolíně, Brně, Kroměříži, Jablonci nad Nisou, Znojmě, Táboře, Trutnově a dalších českých i moravských městech. Na většinu míst se díky úspěchu našich inscenací opakovaně vracíme. Zájem je nejen o komedie, ale i o náročnější kusy.

    Právě inscenace Na první pohled a Dějiny násilí byly pozvány na festivaly do Hradce Králové, Prostějova, Ostravy či Olomouce. Naše inscenace byly uvedeny i na divadelních festivalech v Brestu, Budapešti a Busanu (Jižní Korea). Inscenace Švandova divadla byly uvedeny i za oceánem v USA (New York, Washington, Chicago). 

    Pravidelně také hostujeme v bratislavském divadle Astorka Korzo ´94.

     

     

    SEZNAM NEJBLIŽŠÍCH ZÁJEZDŮ

    • 12. 9.     Na první pohled - Plzeň (Mezinárodní festival Divadlo)
    • 24. 9.     Hamlet - Prostějov     
    • 10. 10.   Na první pohled - Trenčín (Mezinárodní festival divadla jednoho herce Sám na javisku)
    • 18. 10.   Na první pohled - Ústí nad Labem (Divadelní festival KULT)    
    • 19. 11.   Hadry, kosti, kůže (Ostrava)
    • 26. 11.   Chlast (Trutnov) 

     

    KONTAKT

    Kateřina Zelená

    tel.: +420 234 651 251, mob.: +420 725 483 323
    e-mail: zelena (zavináč) svandovodivadlo.cz

     

     

    Ministerstvo kultury ČR finančně podporuje zájezdy Švandova divadla do zahraničí.