Obchodní podmínky
Obchodní podmínky příspěvkové organizace Švandovo divadlo na Smíchově se sídlem: Štefánikova 6/57, 150 00 Praha 5, IČ: 00064327, DIČ: CZ00064327, zastoupeno ředitelem panem Mgr. Danielem Hrbkem Ph.D. pro prodej vstupenek, členství v Klubu věrného diváka, dárkové poukazy a další služby a zboží (souhrnně „produkty“), a to prostřednictvím pokladny prodávajícího a dalších prodejních míst.
1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
1.1 Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) příspěvkové organizace hlavního města Prahy Švandovo divadlo na Smíchově (dále jen „prodávající“), se sídlem: Štefánikova 6/57, 150 00 Praha 5, IČ: 00064327, DIČ: CZ00064327, upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“), vzájemná práva a povinnosti kupujícího a prodávajícího (dále též „smluvní strany“) vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva“) uzavírané prostřednictvím pokladny prodávajícího, e-mailové komunikace a dalších prodejních míst.
Prodávající umožňuje provedení nákupu na webové stránce umístěné na internetové adrese www.svandovodivadlo.cz s přechodem z počáteční fáze rezervování, objednávání nebo nakupování do webového nákupního košíku rezervačního a prodejního systému Gemini společnosti COMNET s.r.o. anebo do systému smluvního prodejce WebTicket (dále souhrnně „webová stránka“). Na webové stránce jsou také umístěny informace o pokladně a organizačních složkách prodávajícího spojených s prodejem, jakož i další informace o činnostech prodávajícího.
1.2 Prodávající nabízí vstupenky a některé další produkty také prostřednictvím smluvního prodejce jednající na základě s ním uzavřené příkazní smlouvy (TICKETPORTAL, WebTicket). Obchodní podmínky smluvního prodejce se mohou v některých ohledech lišit od obchodních podmínek prodávajícího. Prodávající doporučuje při nákupu svých produktů u smluvního prodejce seznámit se s obchodními podmínkami smluvního prodejce a s možnostmi nákupu produktů u něj.
1.3 Kupující je buď spotřebitel (vždy pouze fyzická osoba), nebo podnikatel (fyzická nebo právnická osoba). Spotřebitelem je ten, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá kupní smlouvu s prodávajícím nebo s ním jinak jedná. Podnikatelem je ten, kdo samostatně vykonává na vlastní účet a odpovědnost výdělečnou činnost živnostenským nebo obdobným způsobem se záměrem činit tak soustavně za účelem dosažení zisku. Za podnikatele je považována mj. pro účely ochrany spotřebitele také každá osoba, která uzavírá smlouvy související s vlastní obchodní, výrobní nebo obdobnou činností či se samostatným výkonem svého povolání, popřípadě osoba, která jedná jménem nebo na účet podnikatele. Uvede-li kupující v objednávce své identifikační číslo, pak bere na vědomí, že jej prodávající považuje za podnikatele. Není-li výslovně uvedeno jinak, vztahuje se to, co je v těchto obchodních podmínkách sjednáno pro spotřebitele, pouze na kupujícího, který je spotřebitelem.
1.4 Kupující podáním objednávky potvrzuje, že se před uzavřením kupní smlouvy seznámil s obchodními podmínkami.
1.5 Kupující si je vědom, že mu koupí produktů, jež jsou v obchodní nabídce prodávajícího, nevznikají žádná práva na používání registrovaných značek, obchodních názvů, firemních log aj. prodávajícího nebo třetích stran, není-li v konkrétním případě zvláštní smlouvou sjednáno jinak.
1.6 Kupující je povinen při užívání veškerého elektronického obsahu (dále také „autorská díla v elektronické podobě“) dodržovat povinnosti stanovené právními předpisy upravujícími autorská díla a konkrétními licenčními podmínkami daného produktu. Pokud kupující poruší takto stanovené povinnosti, je povinen uhradit případnou náhradu škody, přičemž takové jednání může mít i trestněprávní následky. Kupující je oprávněn veškerá díla v elektronické podobě, jakož i ostatní autorská díla, užívat výhradně pro svou osobní potřebu, není-li v licenčních podmínkách uvedeno něco jiného. Kupující není oprávněn kopírovat zakoupený elektronický obsah, stejně jako u všech ostatních autorských děl, ani jej jiným způsobem rozmnožovat, pořizovat z něj opisy, výstřižky a jinak s ním nakládat v rozporu s autorskými právy, jinými právními předpisy a/nebo licenčními podmínkami daného produktu. Přístup k elektronickému obsahu může být odepřen či licence může být deaktivována v případě, že elektronický obsah byl získán v důsledku protiprávní činnosti. Toto ustanovení obchodních podmínek se užije taktéž na elektronický obsah, který prodávající poskytl kupujícímu bezúplatně nebo jako výhru.
1.7. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.
1.8. Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklé po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
1.9 Divadelní „běžná vstupenka“ je vstupenka tištěná v pokladně prodávajícího nebo na prodejním místě jeho smluvního prodejce. „E-vstupenka“ je vstupenka, kterou kupující obdrží ve formátu PDF pro vlastní vytištění na vlastní tiskárně, a to vždy po objednání a úhradě prostřednictvím internetového obchodu smluvního prodejce. Při vstupu do divadla se spotřebitel prokazuje platnou vstupenkou.
2. OSOBNÍ DATA A GDPR
2.1. Kontakty kupujícího slouží mimo jiné ke sdělení nejaktuálnějších informací souvisejících s návštěvou představení. Kontaktovat kupující za tímto účelem je oprávněno pouze obchodní oddělení Švandova divadla na Smíchově.
2.2 Informace o zpracování osobních údajů / Podmínky zpracování osobních údajů jsou popsány v samostatném dokumentu na adrese https://www.svandovodivadlo.cz/o-divadle/povinne-zverejnovane-informace/gdpr
3. UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY
3.1 Veškerá prezentace produktů umístěná ve webovém rozhraní prodávajícího je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu na všechny položky produktů. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.
3.2 Webové rozhraní obchodu obsahuje informace o produktech. Ceny zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu. Tímto ustanovením není omezena možnost prodávajícího uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.
3.3 Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství, výše kupní ceny) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky s návrhem na úpravu smluvních podmínek a/nebo s dodatečnými informacemi (e-mailem, telefonicky, písemně).
3.4 Smluvní vztah (uzavření kupní smlouvy) mezi prodávajícím a kupujícím vzniká při osobním nákupu produktů (vstupenek) na pokladně v momentě jejich zaplacení. V případě nákupu formou e-mailové rezervace vzniká doručením přijetí objednávky (mailovou akceptací obchodním oddělením prodávajícího). V případě nákupu online potvrzením o platbě či rezervaci, jež je prodávajícím zasláno kupujícímu elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího.
3.5 Kupující souhlasí s možným použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory apod.) si hradí kupující sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby (prodávající si neúčtuje za tyto služby žádné poplatky).
4. CENA A PLATEBNÍ PODMÍNKY
4.1 Cenu produktů (vstupenek) včetně DPH dle kupní smlouvy může kupující uhradit prodávajícímu následovně:
a) platba v hotovosti/kartou v pokladně prodávajícího;
b) platba kartou BENEFIT PLUS
c) platba předem bankovním převodem z bank na území ČR;
d) platba prostřednictvím dárkových poukazů Švandova divadla;
e) platba bankovními kartami prostřednictvím internetové zabezpečené platební brány (tzv. kartou online);
f) platba na fakturu se sjednanou splatností;
g) platba prostřednictvím benefitních poukázek: PLUXEE DÁREK, PLUXEE FLEXI, UNIŠEK, UNIŠEK+, UNIŠEK+ FKSP, CADHOC, EDENRED SPORT&KULTURA, EDENRED MULTI a EDENRED COMPLIMENTS (na poukázky prodávající nevrací hotovost, dárkové poukazy Švandova divadla nelze platit benefitními poukázkami)
4.2 Jednotlivé způsoby platby vstupenek jsou nabízeny a akceptovány dle aktuální dostupnosti, respektive podle toho, o jaký konkrétní produkt a čas nákupu jde. Kupující respektuje možnosti nabízené ve webovém rozhraní. Součástí informací ve webovém rozhraní prodávajícím jsou informace o výdejním místě a čase výdeje.
4.3 Vybraný sortiment produktů je k dispozici v pokladně prodávajícího pro přímý nákup kartou/hotově bez předchozího objednání a zaplacení prostřednictvím internetového obchodu. Kupující bere na vědomí, že takový sortiment nemusí odpovídat rozsahem sortimentu nabízenému prostřednictvím internetového obchodu.
4.4 Vstupenky si lze rezervovat pomocí webového rozhraní nebo telefonicky pro pozdější nákup, a to do nejpozději 24 hodin před začátkem představení. V době nejpozději 1 hodinu před začátkem představení už nejsou rezervace obvykle možné, povolen je pouze přímý nákup vstupenek v pokladně prodávajícího.
4.5 Prodávající si vyhrazuje právo trvale nebo dočasně neumožnit rezervace na vybrané tituly, představení, workshopy a vstupenky na taková představení nabízet jen v režimu přímého prodeje. Taktéž si vyhrazuje právo zrušit i již učiněné rezervace, pokud je vyhodnotí jako spekulativní, neúčelné, opakované a tím bránící v nákupu nebo rezervaci vstupenek ostatním divákům. Při jakémkoliv předání nebo darování e-vstupenky komukoliv dalšímu je kupující povinen upozornit přebírajícího, že v případě zrušeného představení či změně představení Švandovo divadlo na Smíchově vrací peníze přímo tomu, kdo vstupenky koupil. Jiné řešení musí být schváleno oběma stranami.
4.7 S ohledem na minimalizaci vzniku škod a zajištění bezproblémového zásobování si prodávající vyhrazuje právo kdykoliv dodat kupujícímu vstupenku/-y nebo zahájit plnění služeb až po úplné úhradě celkové kupní ceny, a to zvláště v případech, kdy si kupující v rámci jedné objednávky a/nebo jednoho dne objednal produkty v celkové hodnotě přesahující 10 000 Kč vč. DPH, kdy se jedná o vstupenku-y z jiných důvodů s omezenou disponibilitou, kdy právní nebo jiné okolnosti vedou prodávajícího k tomuto postupu, když ze strany kupujícího nedojde k dodatečnému potvrzení objednávky. Uvedený postup platí pro platbu na fakturu podnikateli, kde může prodávající kdykoliv vyžadovat zálohovou platbu formou uhrazení zálohové faktury před dodáním vstupenek. Ustanovení § 2119 odst. 1 občanského zákoníku se nepoužije. Ze stejných důvodů omezuje prodávající počet položek nákupu v jedné prodejní transakci, a to obvykle maximálně na 6 položek. Objednávky přesahující 6 položek jsou možné pouze na základě individuální dohody mezi prodávajícím a kupujícím (objednávku je v případě vstupenek nutno zaslat na e-mail prodávajícího obchodni@svandovodivadlo.cz)
4.8 Případné slevy z ceny vstupenek poskytnuté prodávajícím kupujícímu nelze vzájemně kombinovat. Slevy jsou nabízeny specifickým skupinám kupujících, dále mohou být u všech produktů poskytnuty na základě časově omezených slevových akcí. U vstupenek se typ a ve většině případů i výše slevy tisknou na vstupenku a pokladní je oprávněn/a požádat kupujícího o doložení nároku na slevu, pokud je sleva vázána na prokázání nároku (příslušný věk, členství ve věrnostním programu, vlastnictví oprávnění ve formě příslušného průkazu apod.) V případě oprávněných pochyb o slevě a ceně vstupného může tohoto oprávnění využít i hledištní personál při kontrole vstupenek při vstupu do sálu. V případě nedoložení nároku na slevu, je kupující povinen doplatit finanční rozdíl na pokladně, v opačném případě nebude vpuštěn do sálu.
4.9 Je-li to v obchodním styku obvyklé nebo je-li tak stanoveno obecně závaznými právními předpisy, vystaví prodávající ohledně plateb prováděných na základě kupní smlouvy kupujícímu daňový doklad. Prodávající je plátcem DPH. Daňový doklad prodávající vystaví a zasílá současně se zbožím kupujícímu. Sazba DPH se liší v závislosti na povaze zakoupeného produktu, přičemž u některých produktů je prodávající osvobozen od uplatnění DPH podle § 61 písm. e) zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, a to zejména u vstupenek.
5. ZMĚNY PŘEDSTAVENÍ, VRÁCENÍ VSTUPENEK
5.1 Spotřebitel bere na vědomí, že právo na odstoupení od smlouvy bez udání důvodu se vztahuje pouze na smlouvy uzavřené distančním způsobem nebo smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory prodávajícího.
Spotřebitel bere na vědomí, že v případech uvedených v ustanovení §1837 občanského zákoníku nemůže odstoupit od kupní smlouvy, pokud se jedná o smlouvu o:
a) využití volného času, pokud má být podle smlouvy plněno k určitému datu nebo v určitém období (vstupenky, e-vstupenky);
b) o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu v zapečetěném obalu, pokud jej spotřebitel porušil,
c) o dodání digitálního obsahu, který není dodán na hmotném nosiči.
5.2 Odstoupit od kupní smlouvy spotřebitel může, není-li podnikatelem a nejedná-li se o jiný případ, kdy nelze od kupní smlouvy odstoupit. Spotřebitel má v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy sjednané prostřednictvím internetového obchodu odstoupit, a to do 14 (čtrnácti) dnů ode dne, kdy spotřebitel nebo jím určená třetí osoba odlišná od dopravce převezme zboží, nebo
a) poslední kus zboží, objedná-li spotřebitel v rámci jedné objednávky více kusů zboží, které jsou dodávány samostatně,
b) poslední položku nebo část dodávky zboží sestávajícího z několika položek nebo částí, nebo
c) první dodávku zboží, je-li ve smlouvě ujednána pravidelná dodávka zboží po ujednanou dobu.
Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v předchozí větě.
Spotřebitel může odstoupit od smlouvy jakýmkoli jednoznačným prohlášením učiněným vůči prodávajícímu. Pro odstoupení od kupní smlouvy může spotřebitel využít vzorový formulář poskytovaný prodávajícím uvedený v příloze k těmto obchodním podmínkám. Odstoupení od kupní smlouvy může spotřebitel zasílat mimo jiné na adresu provozovny prodávajícího či na adresu elektronické pošty prodávajícího uvedenou ve webovém rozhraní.
5.3 Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, zašle nebo předá prodávajícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, zboží, které od něho obdržel, ledaže mu prodávající nabídl, že si zboží sám vyzvedne. Lhůta podle předchozí věty je zachována, pokud spotřebitel odešle zboží před jejím uplynutím.
5.4 Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, vrátí mu prodávající bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Prodávající vrátí spotřebiteli přijaté peněžení prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím spotřebitel souhlasil a pokud mu tím nevzniknou další náklady. Jestliže spotřebitel zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží, který prodávající nabízí, vrátí prodávající spotřebiteli náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.
5.5 Odstoupí-li spotřebitel od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky spotřebiteli dříve, než obdrží zboží, nebo než mu spotřebitel prokáže, že zboží odeslal zpět, podle toho, co nastane dříve.
5.6 V případě odstoupení od kupní smlouvy nese spotřebitel náklady spojené s navrácením zboží, a to i tehdy, jestliže toto zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.
5.7 Spotřebitel v případě využití práva na odstoupení od kupní smlouvy musí prodávajícímu vydat vše, co na základě kupní smlouvy získal. Spotřebitel odpovídá prodávajícímu za snížení hodnoty zboží ve smyslu § 1833 občanského zákoníku, tzn. za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží.
5.8 Pokud není možné, aby spotřebitel vydal vše, co na základě kupní smlouvy získal (např. v mezidobí bylo zboží zničeno nebo spotřebováno), musí prodávajícímu poskytnout peněžitou náhradu jako protihodnotu toho, co již nemůže být vydáno. Prodávající je oprávněn započíst svůj nárok na tuto peněžitou náhradu na vrácenou kupní cenu. Prodávající spotřebiteli v takovém případě vrací jen takto sníženou kupní cenu.
Odst. 5.9 až 5.11 se neuplatní v případech, kdy spotřebitel využije své právo odstoupit od smlouvy.
5.9 Prodávající nevyměňuje zakoupené vstupenky za jakékoliv jiné vstupenky, ať by důvod požadované výměny byl jakýkoliv ve lhůtě kratší než 7 dnů před konáním akce. Prodávající nepřijímá zpět zakoupené vstupenky. Kupující je povinen si při nákupu překontrolovat veškeré údaje, které se týkají představení (akce), na které si kupuje vstupenku – místo, datum, čas, umístění sedadla v sále, viditelnost z příslušného sedadla, cenu, cenu po uplatnění slevy. Za ztracené vstupenky se poskytuje náhrada formou duplikátů po domluvě s obchodním oddělením Švandova divadla.
5.10 Změna programu a obsazení (dále souhrnně „změna představení“) je vyhrazena. Pro případ změny představení, kdy se v tentýž den a v ten samý čas hraje náhradní představení, platí ustanovení odstavce 5. 9. Při změně představení zůstávají zakoupené vstupenky v platnosti pro náhradní představení. V případě rozsáhlejších změn v programu si prodávající z důvodu technického zajištění výměny vstupenek vyhrazuje možnost požadovat, aby si kupující vyzvedl nové vstupenky na pokladnách prodávajícího, a to bez dalšího poplatku (nastane-li taková situace, zveřejní prodávající bez zbytečného odkladu informace týkající se výměny vstupenek na svých webových stránkách a kupujícího informuje taktéž prostřednictvím e-mailu uvedeného při nákupu vstupenek). V případě, že kupující nemá zájem o náhradní představení, lze situaci řešit na základě individuální dohody mezi prodávajícím a kupujícím ohledně možného náhradního řešení. V takovém případě doporučuje prodávající kupujícímu obrátit se na e-mailovou adresu obchodni@svandovodivadlo.cz nejpozději do 14 (čtrnácti) dnů od data představení.
5.11 Při zrušení představení prodávající vrací vstupné za zrušené představení uhrazené kupujícím a divákům adresného prodeje, tj. kupujícím, na něž má prodávající kontakt, je automaticky spolu s oznámením o zrušení představení nabídnuta také možnost výměny vstupenky za vstupenku na jiný termín zrušeného představení ve výši vstupného poskytovaném prodávajícím nebo za dárkový poukaz v hodnotě vstupného zrušeného představení. Pokud kupující nepožádá o některou z nabízených služeb dle předchozí věty ve lhůtě 7 (sedmi) dnů od oznámení prodávajícího o zrušení představení, dojde u vstupenek zakoupených platební kartou online či převodem k automatickému vrácení vstupného. V případě vstupenek zakoupených osobně na pokladně je možné využít některou z výše uvedených služeb ve lhůtě 7 (sedmi) dnů od zveřejnění oznámení o zrušení představení na webových stránkách prodávajícího, a to osobně na pokladně prodávajícího. Vstupenky je v takovém případě možné vrátit oproti vrácení vstupného taktéž na pokladnách prodávajícího.
V případě zrušení představení v den konání akce do 16:00, nebo nejpozději tři hodiny před začátkem představení bude diváky bezodkladně následující (nebo nejbližší pracovní) den kontaktovat obchodní oddělení s možností vrácení vstupného, výměny vstupenky za vstupenku na jiný termín zrušeného představení ve výši vstupného poskytovaném prodávajícím nebo za dárkový poukaz v hodnotě vstupného zrušeného představení. V tomto konkrétním případě není možné z provozních důvodů řešit nastalou situaci na pokladně!
V případě, že ze strany prodávajícího dojde ke zrušení většího počtu představení z důvodů nezávislých na vůli prodávajícího (např. vyšší moc, nařízení orgánů veřejné moci apod.) se postup vracení či výměny vstupenek řeší postupem dle pokynů prodávajícího zveřejněných na internetových stránkách prodávajícího www.svandovodivadlo.cz do 15 (patnácti) dnů ode dne, kdy nastala skutečnost, v jejímž důsledku dojde ke zrušení představení. Preferuje-li kupující namísto vrácení vstupného jeho přenechání prodávajícímu za účelem podpory budoucích projektů prodávajícího, může kupující kontaktovat prodávajícího prostřednictvím e-mailu obchodni@svandovodivadlo.cz a dohodnout s prodávajícím individuálně detaily takto poskytnuté podpory.
6. PŘEPRAVA A DORUČENÍ
6.1 Prodávající zajišťuje či zprostředkovává následující způsob doručení a přepravy produktů:
a) osobní odběr na prodejním místě prodávajícího
b) dodání prostředky elektronické komunikace (e-vstupenka).
6.2 Obvyklá doba pro doručení zboží do odběrného místa je zpravidla do 5 pracovních dnů po jeho předání přepravci. Kupující bere na vědomí, že v případě mimořádných okolností nezávislých na vůli prodávajícího může dojít k prodloužení této lhůty.
6.3 Další práva a povinnosti stran při přepravě zboží mohou upravit zvláštní dodací podmínky prodávajícího, jsou-li prodávajícím vydány.
6.4 Pokud si kupující zakoupené zboží nevyzvedne do 6 (šesti) měsíců od okamžiku jeho zakoupení z odběrného místa, propadne toto zboží zpět prodávajícímu bez jakékoliv náhrady kupujícímu, nesjedná-li kupující s prodávajícím jiný termín vyzvednutí zboží prostřednictvím e-mailu pokladna@svandovodivadlo.cz.
7. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ A REKLAMAČNÍ PROCES
7.1 Není-li kupující spotřebitelem, níže uvedená ustanovení odst. 7.1 až 7.15 těchto obchodních podmínek k právům z vadného plnění se nepoužijí. Práva a povinnosti prodávajícího a spotřebitele ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).
7.2 Prodávající odpovídá spotřebiteli za to, že produkt při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá spotřebiteli za to, že v době, kdy spotřebitel produkt převzal:
a) odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem,
b) je vhodný k účelu, pro který ji spotřebitel požaduje a s nímž prodávající souhlasil, a
c) je dodána s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci.
Prodávající odpovídá spotřebiteli, že vedle ujednaných vlastností:
a) je věc vhodná k účelu, k němuž se věc tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických norem,
b) věc množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu, které může spotřebitel rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná prodávajícím nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením, ledaže prodávající prokáže, že si ho nebyl vědom nebo že bylo v době uzavření kupní smlouvy upraveno alespoň srovnatelným způsobem, jakým bylo učiněno, anebo že na rozhodnutí o koupi nemohlo mít vliv,
c) je věc dodána s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které může spotřebitel rozumně očekávat, a
d) věc odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které prodávající spotřebiteli poskytl před uzavřením kupní smlouvy.
7.3 Ustanovení uvedená v čl. 7.2. obchodních podmínek se nepoužijí v případě, že prodávající spotřebitele před uzavřením kupní smlouvy zvlášť upozornil, že se některá vlastnost věci liší a spotřebitel s tím při uzavírání kupní smlouvy výslovně souhlasil..
7.4 Pokud chce spotřebitel uplatňovat práva z vadného plnění u prodávajícího osobně, je to možné jen v pokladně Švandova divadla (Štefánikova 57/6, Praha 5). Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy prodávající obdržel od spotřebitele reklamované zboží. Spotřebitel je povinen oznámit vadu bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit.
7.5 Spotřebitel je oprávněn uplatnit reklamaci i písemnou formou zasláním na adresu sídla prodávajícího nebo prostřednictvím e-mailu obchodni@svandovodivadlo.cz. V případě uplatnění reklamace písemnou formou či prostřednictvím e-mailu je spotřebitel informován o přijetí reklamace, o způsobu jejího vyřízení a době jejího trvání nejpozději do 3 (tří) pracovních dnů. Reklamace bude prodávajícím vyřešena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, nedohodnou-li se spotřebitel a prodávající na delší lhůtě. Po marném uplynutí lhůty dle předchozí věty může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu.
7.6 Prodávající je povinen vydat spotřebiteli potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy, a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
7.7 Další práva a povinnosti stran související s odpovědností prodávajícího za vady může upravit reklamační řád prodávajícího.
7.8 Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí, ledaže to povaha věci nebo vady vylučuje. Tato doba neběží po dobu, po kterou spotřebitel nemůže věc užívat, v případě, že vadu vytkl oprávněně.
7.10 Spotřebitel může vytknout vadu, která se na věci projeví v době dvou let od převzetí. Vytkl-li spotřebitel prodávajícímu vadu oprávněně, doba pro vytčení vady věci neběží po dobu, po kterou spotřebitel nemůže věc užívat.
7.11 Při koupi použité věci je spotřebitel oprávněn uplatnit právo z vady v době jednoho roku od převzetí zboží.
7.12 Má-li věc vadu, může spotřebitel požadovat její odstranění. Podle své volby může požadovat dodání nové věci bez vady nebo opravu věci, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by věc měla bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro spotřebitele. Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez vady.
7.13 Prodávající odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby tím spotřebiteli nezpůsobil značné obtíže, přičemž se zohlední povaha věci a účel, pro který spotřebitel věc koupil. K odstranění vady převezme prodávající věc na vlastní náklady.
7.14 Spotřebitel může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od kupní smlouvy, pokud:
a) prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil;
b) se vada projeví opakovaně,
c) je vada podstatným porušením kupní smlouvy, nebo
d) je z prohlášení prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro spotřebitele.
7.15 Kdo má právo z vadného plnění, náleží mu i náhrada nákladů účelně vynaložených při uplatnění tohoto práva. Neuplatní-li však spotřebitel právo na náhradu do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu, soud právo nepřizná, pokud prodávající namítne, že právo na náhradu nebylo uplatněno včas.
7.16 Z důvodu ochrany práv kupujícího, je-li kupujícím právnická osoba a bude-li požadovat proplacení dobropisu v hotovosti, pak příslušná částka bude předána pouze osobám oprávněným jednat za dotyčnou právnickou osobu, tj. statutárnímu orgánu nebo osobě, jež se prokáže úředně ověřenou plnou mocí.
7.17 Prodávající nenese žádnou odpovědnost a záruky za vnímání umělecké hodnoty představení kupujícím.
8. DALŠÍ PRÁVA A POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN
8.1 Kupující nabývá vlastnictví k produktu zaplacením celé kupní ceny.
8.2 Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1820 odst. 1 písm. n) občanského zákoníku.
8.3 Švandovo divadlo se pro účely ochrany spotřebitele považuje za podnikatele ve smyslu § 420 odst. 2 občanského zákoníku. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
8.4 Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
9. KONTAKTNÍ, ODBĚRNÁ A DORUČOVACÍ MÍSTA
9.1 Telefonickou a e-mailovou podporu, pomoc při nákupu produktů a informace o nich poskytuje prodávající 5 dní v týdnu (po–pá) 9–16:00 hodin na obchodni@svandovodivadlo.cz, +420 234 651 293. Prodávající si vyhrazuje právo na omezení provozu v době mimořádných událostí, z provozních důvodů a v době letních divadelních prázdnin.
9.2 Odběrným (výdejním) místem pro vstupenky objednané v internetovém obchodě je stálá pokladna prodávajícího v její běžné provozní době, a to včetně večerních časů hracích dnů ve Švandově divadle.
9.3 Kupující je o doručení objednaného zboží nebo o jeho připravenosti k osobnímu odběru informován prostřednictvím e-mailu.
9.4 V případě osobního odběru objednávky, jež byla uhrazena předem prostřednictvím internetu nebo je hrazena na dobírku při převzetí produktu, může prodávající či jeho smluvní partner požadovat předložení identifikačního průkazu (občanský průkaz, cestovní pas), a to za účelem předcházení vzniku škod a zamezení legalizace výnosů pocházejících z trestné činnosti. Bez předložení některého z relevantních dokladů může prodávající či jeho smluvní partner odmítnout zboží vydat.
9.5 Při nákupu produktů nebo při jiných vhodných příležitostech může být kupující informován o dalších kontaktech na prodávajícího (další telefonní čísla, e-mailové adresy aj.), zejména při využití věrnostního programu Klub věrného diváka, nebo pokud jde o podnikatele.
10. VĚRNOSTNÍ PROGRAM KLUB VĚRNÉHO DIVÁKA
10.1 Ustanovení těchto obchodních podmínek se vztahují i na vstupenky zakoupené v rámci věrnostních programů jako např. Klub věrného diváka s výjimkami uvedenými v následujících ustanoveních tohoto článku.
10. 2 Podmínky vstupu do Klubu věrného diváka (dále jen „Švandivák“) jsou uveřejněny na webové stránce https://www.svandovodivadlo.cz/prodej/svandivak
10.3 Změna programu a obsazení představení je vyhrazena i v případě vstupenek zakoupených členy Klubu věrného diváka. Byly-li vstupenky zakoupeny v rámci Klubu věrného diváka, platí na ně běžná pravidla výměny a vrácení jako pro samostatně zakoupené vstupenky.
10.4 Prodávající v souladu se zákonnými ustanoveními a těmito obchodními podmínkami akceptovanými členem Klubu věrného diváka při nákupu vstupenek zpracovává následující osobní údaje: jméno a příjmení, adresa elektronické pošty a/anebo telefonní číslo.
11. NÁVŠTĚVNÍ ŘÁD
Součástí obchodních podmínek Švandova divadla na Smíchově je návštěvní řád, který je povinen kupující (dále jen divák) respektovat ve všech prostorách divadla. Tento řád platí pro budovy: Švandovo divadlo, Tvůrčí dům Elišky Peškové. Celé znění Návštěvního řádu je uvedeno na webové adrese: https://www.svandovodivadlo.cz/o-divadle/navstevni-rad.
12. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
12.1 Obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce.
12.2 Vztahy a případné spory, které vzniknou na základě kupní smlouvy, budou řešeny výhradně podle práva České republiky, a to příslušnými soudy České republiky. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem.
12.3 K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869 (dále jen „ČOI“), www.coi.cz. Spotřebitel (kupující) může mimosoudní řešení sporu před ČOI zahájit:
a) vyplněním on-line formuláře na webových stránkách adr.coi.cz
b) písemně (na předtištěném formuláři nebo vlastní formou),
c) ústně do protokolu na kontaktních místech ČOI,
d) dalšími způsoby (e-mail, fax), které je třeba ještě následně potvrdit písemně.
Než bude přistoupeno k mimosoudnímu řešení sporu, doporučuje prodejce nejprve využít linku e-mailové a telefonické podpory prodávajícího nebo další způsoby osobního či písemného jednání s prodávajícím.
12.4 Kupní smlouva je uzavírána v českém jazyce. Pokud vznikne pro potřebu kupujícího překlad textu smlouvy, platí, že v případě sporu o výklad pojmů platí výklad smlouvy v českém jazyce.
12.5 Obchodní podmínky včetně jejich součástí jsou platné a účinné od 10. 12. 2025 a ruší předchozí znění obchodních podmínek včetně jejich součástí. Pro obsah kupní smlouvy je rozhodující znění obchodních podmínek v době uzavření kupní smlouvy.
12.6 Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknuta platnost ostatních ustanovení. Změny a doplňky kupní smlouvy či obchodních podmínek vyžadují písemnou formu.
12.7 Mimořádné opatření: Podmínkou návštěvy divadla je dodržování mimořádných a ochranných opatření Vlády ČR a jednotlivých ministerstev v aktuálním znění, pokud jsou v den návštěvy divadla v platnosti.
V Praze 10. 12. 2025