Botanickopsychologická veřejnost je šokována unikátním objevem úzké skupiny vědců. Následkem toho, že výzkumníci mění živé organismy tak, jak by to příroda nikdy neudělala a do DNA zeleniny vkládají geny z jiných živočišných organismů, došli k překvapivému zjištění, že obyčejná zelenina projevuje základní emocionálně-motorické funkce a to i v případě, kdy je běžně uskladněna ve vaší domácnosti. Víte o tom, že ve vaší lednici existuje život?
První důkazy budou demonstrovány na veřejném pozorování Rajčete a Okurky v lednici.
INSCENAČNÍ TÝM
REŽIE: Kateřina Janečková, Matěj Kohout
SVĚTLA A ZVUK: Stanislav Halbrštát
KOSTÝMY: Zuzana Němcová
Vhodné pro děti od 8 let.
TANEČNÍ AKTUALITY:
"...Dalším, kdo je schopen tvůrčího uchopení svého námětu jak synkretickou pohybovou formou, tak mimickými prostředky je Kateřina Janečková. Autorka už prokázala zejména svým představením Strach off své autorské, interpretační a režijní schopnosti. Vytvořila je v předminulé sezóně jako mimořádně bohatou jevištní strukturu kolem konfrontace mladé hrdinky a její psychoanalytičky. Ve své poslední práci, komediálním skeči Rajče a okurka se naopak vrátila k čistě mimickému zpracování a beze slov. Její půvabná a vtipná hříčka sází na neotřelost situace a diváckou imaginaci: na holé scéně spočívají vedle sebe dva plody známé zeleniny – dva mimové kostýmem cele zformovaní do reálných obrysů buclatého červeného rajčete a protáhlé zelené okurky; z lidské podoby jim zůstal pouze obličej, nemají nohy, ruce. Hrají existenci, zájem, přibližování, vztah, lásku. Nechodí, pohyb spočívá až na závěrečnou akční výjimku jen v proměnách postojů a výmluvné mimice tváře a zejména očí, které jakoby se K.Janečková naučila po vzoru indického tance bharata nátja. Extrémní omezení výrazových prostředků však nepřineslo nudu, naopak, vyvolalo koncentrované soustředění publika na originální a veselou metaforickou vizi nikoliv řídkého rysu současného života – na izolaci nebo odcizení osamělých jedinců mezi námi. Volila k tomu i v žánru pantomimy a mimického divadla nezvyklé, originální prostředky..
Žánrově čisté, ryze mimicko pantomimické inscenace se v sezóně vyskytly v případech představení R.Vizváry a K.Janečkové, jako kulturní společnost bychom si jejich věrnosti sobě samým měli vážit. Konec konců, už O.Zich v roce 1930 věděl, že se pantomima jako žánr neustále proměňuje, ale i ve svých proměnách trvá."
Ladislava Petišková.